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개발/ALGOLIA

알고리아 Managing Results(3-11)

by dev_caleb 2022. 3. 3.
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Sorting Results

https://www.algolia.com/doc/guides/managing-results/refine-results/sorting/

 

Sorting results | Algolia

Learn how to sort by an attribute using replicas.

www.algolia.com

Although sorting occurs at each level of the ranking formula, in this guidance, “sorting” refers to ordering records by a specific attribute like release date or price.

순위 공식의 각 수준에서 정렬이 이루어지지만, 본 지침에서 "정렬"은 출시 날짜 또는 가격과 같은 특정 속성별로 레코드를 정렬하는 것을 말한다.

 

 

 

The challenge with sorting(정렬의 문제점)

Sorting exposes the difference between relevance and ranking.

Instead of ranking results based on textual and business ranking criteria, sorting ranks results based on attributes like price. This attribute may not be related to relevance. That means that any result, no matter how relevant it is, might be the first result.

For example, if a user sorts on price from lowest to highest, a record with a very low price may rank highest, even though it has less textual and business relevance than other records. This type of sorting is called exhaustive sorting or hard sorting. Despite being common, this behavior tends to hurt the search experience for most use cases because users don’t necessarily get what they’re looking for.

Returning to the preceding example: suppose a user searches “iPhone” and sorts results from lowest to highest price. The top results would be cheaper iPhone accessories like cases when the user was actually looking for the least expensive iPhones.

정렬은 관련성과 순위의 차이를 드러냅니다.
정렬은 텍스트 및 비즈니스 순위 기준에 따라 결과의 순위를 매기는 것이 아니라 가격과 같은 속성을 기준으로 결과의 순위를 매깁니다. 이 속성은 관련성과 관련이 없을 수 있습니다. 그것은 어떤 결과가든, 아무리 관련이 있더라도, 첫 번째 결과일 수 있다는 것을 의미합니다.
예를 들어 사용자가 가장 낮은 것부터 가장 높은 것까지 가격을 정렬할 경우, 매우 낮은 가격의 레코드가 다른 레코드보다 텍스트 및 비즈니스 관련성이 낮더라도 가장 높은 순위를 차지할 수 있다. 이러한 유형의 정렬을 전체 정렬 또는 하드 정렬이라고 합니다. 일반적인 행동임에도 불구하고, 이러한 행동은 사용자가 원하는 것을 반드시 얻지 못하기 때문에 대부분의 사용 사례에서 검색 환경을 손상시키는 경향이 있습니다.
위의 예시로 돌아가면, 사용자가 "iPhone"을 검색하여 가장 낮은 가격에서 가장 높은 가격 순으로 결과를 정렬한다고 가정하자. 사용자가 실제로 가장 저렴한 아이폰을 찾았을 때처럼 더 저렴한 아이폰 액세서리가 최고의 결과일 것이다.

 

 

To solve for this behavior when it’s not explicitly required, Algolia supports two types of sorts.

이 동작을 해결하기 위해 알골리아는 두 가지 종류의 sorts을 지원합니다.

 

 

Exhaustive and relevant sorting(철저하고 관련성 있는 정렬)

Algolia provides two types of sorts:

  • Exhaustive or hard sorting
  • Relevant sorting

Your use case determines which is a better fit. 어떤 것이 더 적합한지는 사용 사례에 따라 결정됩니다.

 

Exhaustive sorting 엄격한 정렬

As previously described, exhaustive sorting is “strict” because it reorders all results based on the sorting attributes. It’s intended for use cases that require exhaustivity or where relevance isn’t crucial, like an inventory app or other use cases similar to databases.

Exhaustive sorting uses standard replicas.


앞에서 설명한 대로 전체 정렬은 정렬 속성에 따라 모든 결과의 순서를 변경하기 때문에 "엄격한" 정렬입니다. 인벤토리 앱이나 데이터베이스와 유사한 기타 사용 사례와 같이 모든 것이 필요하거나 관련성이 중요하지 않은 사용 사례를 대상으로 합니다.
전체 정렬은 표준 복제본을 사용합니다.

 

 

Relevant sorting 관련 정렬

Relevant sorting reorders only relevant results. This behavior is a state of the art sorting experience, especially in ecommerce, marketplace, and media content discovery.

Relevant sorting uses virtual replicas.


관련 정렬은 관련 결과만 다시 정렬합니다. 이러한 행동은 특히 전자상거래, 마켓플레이스 및 미디어 콘텐츠 검색 분야에서 최첨단 분류 경험입니다.
관련 정렬은 가상 복제본을 사용합니다.

 

 

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