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개발/ALGOLIA

알고리아 getting started(1-5)

by dev_caleb 2022. 2. 24.
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Algolia's Features(알골리아의 개체)

 

Algolia has many built-in features that are easily configured and integrated into any search implementation. All are available out-of-the-box, and don’t require any extra development.

Here’s a quick review of select features that are particularly helpful for getting started with building search.

 

알골리아는 모든 검색 구현 개체에 쉽게 구성되고 통합되는 많은 내장 기능들을 가지고 있다. 모든 개체들은 즉시 사용할 수 있으며 별도의 개발이 필요하지 않습니다. 다음은 검색 만들기을 시작하는 데 특히 유용한 일부 기능에 대한 간단한 검토입니다.

Global language support

Algolia works with all languages, including Chinese, Japanese, Korean, Hebrew and Arabic without any additional work required. This means that both left-to-right (LTR) and right-to-left (RTL) scripts are supported.

알골리아는 별도의 작업 없이 중국어, 일본어, 한국어, 히브리어, 아랍어 등 모든 언어로 작업한다. 즉, 왼쪽에서 오른쪽으로(LTR) 스크립트와 오른쪽에서 왼쪽으로(RTL) 스크립트가 모두 지원됩니다.

 

 

Typo-tolerance(오타 허용)

Users misspell words, especially those using mobile devices. To prevent letting these common mistakes ruin your user’s search experience, Algolia provides robust typo-tolerance, along with easy ways to customize just how tolerant a search experience should be.

사용자들은 특히 모바일 기기를 사용하는 단어들의 철자를 잘못 쓴다. 이러한 일반적인 실수가 사용자의 검색 환경을 망치는 것을 방지하기 위해 Algolia는 검색 환경이 얼마나 허용되어야 하는지를 사용자 정의할 수 있는 쉬운 방법과 함께 강력한 오타 허용 기능을 제공합니다.

Highlighting and snippeting(강조 표시 및 코드 조각)

Each search response contains one or more highlighted results so you can easily show which section and words matched the user’s query. Highlighting will work even in cases where the user misspelled a query. Similarly, it’s possible to include snippets of response information in the case of lengthier pieces of content.

각 검색 응답에는 하나 이상의 강조 표시된 결과가 포함되어 있으므로 사용자의 쿼리와 일치하는 섹션과 단어를 쉽게 표시할 수 있습니다. 강조 표시는 사용자가 쿼리의 철자를 잘못 입력한 경우에도 작동합니다. 유사하게, 더 긴 내용의 경우 응답 정보의 일부를 포함할 수 있습니다.

 

Faceting(패시팅)

The Algolia response contains matching facets based on the query and any previously selected facets. With this information, you can build an intuitive, faceted experience that allows users to understand the available refinements and helps avoid “no results” screens.

Algolia 응답에는 쿼리와 이전에 선택한 모든 패싯에 따라 일치하는 패싯이 포함되어 있습니다. 이 정보를 통해 사용자가 사용 가능한 세부 사항을 이해하고 "결과 없음" 화면을 방지할 수 있는 직관적이고 면밀한 환경을 구축할 수 있습니다.

 

Synonyms(동의어)

Synonyms tell the engine about sets of words and expressions that should be considered equal—for example, jacket ⇔ parka or mad ⇔ angry. You can specify various types of synonyms based on the needs of your data.

동의어는 엔진에게 동일한 것으로 간주되어야 하는 단어 및 표현(예: 재킷 park 파카 또는 매드 angry 앵그리)에 대해 알려줍니다. 데이터의 필요에 따라 다양한 유형의 동의어를 지정할 수 있습니다.

Advanced language processing(고급 언어 처리)

Algolia provides many language-based options for tweaking the configuration of plurals handling, stop words, optional words, prefixing behavior, and more.

알골리아는 다중 언어 처리, 정지 단어, 선택적 단어, 접두사 동작 등의 구성을 조정하기 위한 많은 언어 기반 옵션을 제공한다.

Geo-awareness(지역 인식)

Search results from queries based on location (Geo-Search) can contain distance information. This enables you to display nearby search results sorted by distance, or constrain your search to a particular region or radius.

위치(Geo-Search)를 기반으로 한 쿼리의 검색 결과에는 거리 정보가 포함될 수 있습니다. 이렇게 하면 거리별로 정렬된 가까운 검색 결과를 표시하거나 특정 지역 또는 반지름으로 검색을 제한할 수 있습니다.

Multiple sorting strategies(다중 정렬 전략)

Algolia allows you to easily set up various sorting strategies, to help your users select their preferred ranking. For example, you may choose to allow users to sort by recency or lowest price.

알골리아는 다양한 정렬 전략을 쉽게 수립하여 사용자가 선호하는 순위를 선택할 수 있도록 지원합니다. 예를 들어, 사용자가 최신 정보 또는 최저 가격을 기준으로 정렬할 수 있도록 선택할 수 있습니다.

 

 

Grouping and deduplication(그룹화 및 중복 제거)

The distinct feature allows for either de-duplication or grouping based on a specific “key” attribute. This allows you to easily remove duplicate records or group sets of records (which is particularly useful for handling parent-child relationships).

고유한 기능을 통해 중복 제거 또는 특정 "키" 속성에 따른 그룹화를 수행할 수 있습니다. 이렇게 하면 중복 레코드 또는 레코드 그룹 집합을 쉽게 제거할 수 있습니다(특히 상위-하위 관계를 처리하는 데 유용합니다).

 

 

Personalization(개인 설정)

Algolia’s Personalization feature creates relevance tuned specifically for each user. For example, teenagers searching for “Grand Theft Auto” might be looking for game strategies; mothers searching the same want to know if the game is appropriate for their kids. Personalization allows you to “boost” results that might be subjectively more in line with a particular user’s tastes.

Algolia의 개인화 기능은 각 사용자에 맞게 조정된 관련성을 만듭니다. 예를 들어, "그랜드 테프트 오토"를 찾는 10대들은 게임 전략을 찾고 있을 수 있다; 같은 게임을 찾는 엄마들은 이 게임이 아이들에게 적합한지 알고 싶어한다. 개인 설정을 사용하면 특정 사용자의 취향에 맞게 주관적으로 결과를 "부스트"할 수 있습니다.

 

 

 

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