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개발/ALGOLIA

알고리아 getting started(1-6)

by dev_caleb 2022. 2. 24.
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Implementation Process(구현 프로세스)

 

Implementing Algolia can be broken down into four steps:(알골리아 구현은 4단계로 나눌 수 있다.)

  • Indexing data(데이터 인덱싱)
  • Configuring relevance(관련성 구성)
  • Building the search user interface(서치 유저인터페이스 만들기)
  • Iterating using Algolia Analytics(알고리아 통계 사용해서 반복)

 

Indexing data(데이터 인덱싱하기)

Algolia provides a JSON based REST API for indexing data. This means all data pushed to an Algolia index must be sent as JSON. To make indexing easier, API clients have been developed for most major languages. Additionally, if you would like to test a static subset of your data, you can upload a JSON file directly via the Algolia dashboard.

Indexing isn’t a one time thing. Once your initial data has been indexed, you will want to configure your application to sync your database changes such as additions, updates, and deletions with your indices in Algolia.

It’s important when indexing your data to choose which fields should be included. You only want to index data needed for searching, displaying, filtering, and ranking. All other data points not needed for these cases should be excluded to keep your index optimized.

알골리아는 데이터 인덱싱을 위한 JSON 기반 REST API를 제공한다. 즉, 알골리아 인덱스에 푸시된 모든 데이터는 JSON으로 전송되어야 한다. 인덱싱을 쉽게 하기 위해 API 클라이언트는 대부분의 메이저 개발언어로 개발되었다. 또한 데이터의 정적 하위 집합을 테스트하려면 Algolia 대시보드를 통해 직접 JSON 파일을 업로드할 수 있습니다.
인덱싱은 일회성이 아닙니다. 초기 데이터가 색인화되면 추가, 업데이트 및 삭제와 같은 데이터베이스 변경 사항을 Algolia의 인덱스와 동기화하도록 응용 프로그램을 구성할 수 있습니다.
데이터를 인덱싱할 때 포함할 필드를 선택하는 것이 중요합니다. 당신은 오직 검색, 표시, 필터링 및 순위 지정에 필요한 데이터만 인덱싱하려고 합니다. 이러한 경우에 필요하지 않은 다른 모든 데이터 지점은 인덱스를 최적화하기 위해 제외해야 합니다.

 

Configuring relevance(관련성 구성)

Algolia provides many ways to configure your index and fine-tune your overall index relevancy. The most important settings to configure are the searchable attributes and the custom ranking attributes. Beyond these, Algolia has pre-set many sensible defaults that should work for most use cases. However, you may find your data set requires further configuration tweaking.

Algolia는 인덱스를 구성하고 전반적인 인덱스 관련성을 미세 조정할 수 있는 많은 방법을 제공합니다. 구성할 수 있는 가장 중요한 설정은 검색 가능 속성과 사용자 지정 순위 속성입니다. 이 외에도, 알골리아는 대부분의 사용 사례에 적합해야 하는 많은 합리적인 기본값을 미리 설정했다. 그러나 데이터 세트를 추가로 구성해야 할 수도 있습니다.

Searchable attributes(검색 가능한 특성)

The searchable attributes field controls which record attributes can be found by querying. It should be noted that the order of this setting matters - attributes at the top of the list are considered more important.

 

검색 가능한 특성 필드는 쿼리를 통해 찾을 수 있는 레코드 특성을 제어합니다. 이 설정의 순서가 중요합니다. 목록의 맨 위에 있는 특성이 더 중요합니다.

Custom Ranking attributes(사용자 지정 순위 속성)

Algolia’s default ranking includes a custom ranking field which allows you to add business metrics to the relevance calculation. This means you can leverage any numerical or boolean attributes in your data to customize your relevancy. For example, you might consider adding availability or popularity information to ensure in stock and popular items are ranked highest.

Algolia의 기본 순위는 관련성 계산에 비즈니스 메트릭을 추가할 수 있는 사용자 지정 순위 필드를 포함합니다. 즉, 데이터의 숫자 또는 부울 속성을 활용하여 관련성을 사용자 정의할 수 있습니다. 예를 들어 재고 및 인기 항목의 순위를 가장 높게 매기기 위해 가용성 또는 인기 정보를 추가할 수 있습니다.

Creating a search experience(검색 환경 만들기)

Once your data has been indexed and your indices properly configured, the final step is to implement search within your site or application.

데이터가 인덱싱되고 인덱스가 적절하게 구성되면 마지막 단계는 사이트 또는 응용 프로그램 내에서 검색을 구현하는 것입니다.

User interface(유저 인터페이스)

What type of user experience you create is entirely flexible - Algolia can power a wide array of potential search patterns. The response returned when you query Algolia is JSON, which allows you to easily consume the search results programmatically and craft any type of experience. The response contains a breadth of useful information, even just beyond the basic matching results: total number of matches, pagination, computed facets, highlighting, and more.

어떤 유형의 사용자 환경을 만들지는 전적으로 유동적입니다. Algolia는 다양한 잠재적 검색 패턴을 지원할 수 있습니다. Algolia를 쿼리할 때 표시되는 응답은 JSON으로, 검색 결과를 프로그래밍 방식으로 쉽게 소비하고 모든 유형의 경험을 만들 수 있습니다. 응답에는 총 일치 수, 페이지 매기기, 계산된 측면, 강조 표시 등 기본적인 일치 결과를 넘어서도 광범위한 유용한 정보가 포함되어 있다.

Querying Algolia(Algolia 쿼리하기)

Searches performed on Algolia indices consist of a full-text query along with zero or more optional parameters. Optional parameters can be used to override configured settings so you can change the behavior of specific searches while not impacting others. For example, you might choose to retrieve more results for certain queries, but limit this number otherwise.

It’s highly recommended to issue all search requests directly from the end user’s browser, mobile device, or client. It will reduce the overall search latency, and thus allow you to provide an instant “find as you type” experience to your users - offloading your servers at the same time.

Algolia 인덱스에서 수행되는 검색은 0개 이상의 optional parameters와 함께 전체 텍스트 쿼리로 구성됩니다. Optional parameters를 사용하여 구성된 설정을 재정의할 수 있으므로 다른 검색에는 영향을 미치지 않으면서 특정 검색의 동작을 변경할 수 있습니다. 예를 들어 특정 쿼리에 대해 더 많은 결과를 검색하도록 선택할 수 있지만 그렇지 않으면 이 수를 제한할 수 있습니다.
모든 검색 요청은 최종 사용자의 브라우저, 모바일 기기 또는 클라이언트에서 직접 발급하는 것이 좋습니다. 이것은 전체 검색 대기 시간을 줄여주므로 사용자에게 즉각적인 "입력할 때 찾기" 환경을 제공하여 동시에 서버의 오프로드를 줄일 수 있습니다.

Iterating using Algolia Analytics(Algolia Analytics를 사용하여 Iterating하기)

You can iterate on your implementation by making use of Algolia’s out-of-the-box analytics or implementing Click and Conversion Analytics. These analytics are the foundation for more advanced features like A/B testing, Personalization, and Dynamic Re-Ranking

Algolia의 즉시 사용 가능한 분석을 활용하거나 Click and Conversion Analytics를 구현하여 구현을 반복할 수 있습니다. 이러한 분석은 A/B 테스트, 개인 설정 및 동적 재순위 지정과 같은 고급 기능의 기반입니다.

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