Defining Relevance
https://www.algolia.com/doc/guides/managing-results/relevance-overview/in-depth/defining-relevance/
Relevance Is …(관련성이란...)
Intelligent Matching(지능적인 매칭)
Relevance makes sure that all records that match a query are found. However, what does it mean to “match a query”? Relevance is an intelligent matching that takes into account typo tolerance, partial word matching, spatial distance between matching words, the number of attributes that match, synonyms and Rules, natural language characteristics like stop words and plurals, geolocation, and many other intuitive aspects of what people would expect from search, especially in the Google era.
Finding records is only part of the story. Once you have the “right” records, another aspect that comes into play is how the records are ordered, or ranked.
관련성을 통해 쿼리와 일치하는 모든 레코드를 찾을 수 있습니다. 그러나 "쿼리 일치"는 무엇을 의미합니까? 관련성은 오타 허용치, 부분적인 단어 일치, 일치하는 단어 사이의 공간적 거리, 일치하는 속성의 수, 동의어와 규칙, 정지어와 다항어와 같은 자연어 특성, 지리 위치, 그리고 사람들이 검색에서 기대하는 많은 다른 직관적인 측면을 고려하는 지능적인 일치이다. 특히 구글 시대에 유행하고 있다.
기록을 찾는 것은 이야기의 일부분일 뿐입니다. 일단 당신이 "올바른" 기록들을 가지고 있다면, 어떻게 기록들이 정렬되고 순위가 매겨지는지에 대한 또 다른 측면들이 있다.
Ranking - Putting the Best at the Top(순위 - 최고를 가장 위에 놓기)
Relevance is also ranking. It’s how you order the records that a search returns so that the most accurate results appear earliest (on the first couple pages), while less accurate results appear later.
When we speak about ranking we use the terms textual relevance and business relevance. Textual relevance is about the strength of a match. Records that textually match better than others will be ranked higher. However, if some records have equal textual relevance, that is, they are tied, then Algolia offers you a way to break the tie and control the order with business relevant metrics. This is called business relevance (or custom ranking).
관련성도 순위입니다. 이 방법은 검색이 반환하는 레코드를 정렬하여 가장 정확한 결과가 가장 먼저(처음 몇 페이지에) 나타나도록 하고 덜 정확한 결과는 나중에 나타나도록 하는 방법입니다.
우리가 순위에 대해 말할 때 우리는 텍스트 관련성과 비즈니스 관련성이라는 용어를 사용합니다. 텍스트 관련성은 매칭의 강도에 관한 것이다. 문자적으로 남보다 매칭이 잘되는 기록은 순위가 높아진다. 그러나 일부 레코드가 동일한 텍스트 관련성, 즉 동점이면 Algolia는 비즈니스 관련 메트릭스를 사용하여 동점을 해소하고 순서를 제어할 수 있는 방법을 제공합니다. 이를 비즈니스 관련성(또는 사용자 지정 순위)이라고 합니다.
Putting them together - Matching and Ranking(함께하기 - 매칭 및 랭킹 )
Relevance is about finding all the records that match a search and then ordering them so that the most accurate results are the most visible. If the best match is lost on the last page, or in the middle of hundreds of pages, you’ve failed to achieve relevance. In this sense, while finding the right records is important, if the user doesn’t see the best, you’ve failed to achieve relevance.
So relevance is a balance between finding records and putting them in the best order. But does it stop there?
관련성은 검색과 일치하는 모든 레코드를 찾은 다음 가장 정확한 결과를 표시할 수 있도록 정렬하는 것입니다. 마지막 페이지 또는 수백 페이지 중간에 최적의 일치 항목이 손실되면 관련성을 달성하지 못한 것입니다. 이런 의미에서 올바른 레코드를 찾는 것도 중요하지만 사용자가 가장 잘 보지 못하면 관련성을 달성하지 못한 것입니다.
그러므로 관련성은 기록을 찾는 것과 그것들을 최상의 순서로 놓는 것 사이의 균형입니다. 그런데 거기서 멈추나요?
Promoting your business(비즈니스 홍보)
Relevance is also about promoting your business and creating meaningful context, using such tools as custom ranking, merchandising, personalization, and analytics. With these tools, relevance is about creating results that best showcase and sell your products.
또한 관련성은 맞춤형 순위 지정, 판매, 개인화 및 분석과 같은 도구를 사용하여 비즈니스를 홍보하고 의미 있는 컨텍스트를 만드는 것입니다. 이러한 툴을 사용하여 제품을 가장 잘 보여주고 판매하는 결과를 도출하는 것이 중요합니다.
Meeting User Expectations(사용자 기대 충족)
These tools also help match your end user’s expectations. Relevance is about user expectation, giving the user what they are looking for. When a search matches the user’s intent, you’ve achieved relevance.
또한 이러한 툴은 최종 사용자의 기대에 부응하는 데 도움이 됩니다. 관련성은 사용자가 원하는 것을 제공하는 사용자의 기대에 관한 것입니다. 검색이 사용자의 의도와 일치하면 관련성이 있는 것입니다.
Discovery(발견)
And it’s about discovery as well. Users are not always looking for a specific item. They are browsing, defining what they need with each new query. In this sense, relevance helps a user decide what they want. Here is where the speed of the search and the user experience on the front end add to if not fully define the meaning of relevance. This is the aspect of conversational search that is central to providing relevance.
그리고 그것은 발견에 관한 것이기도 합니다. 사용자가 항상 특정 항목을 찾는 것은 아닙니다. 그들은 각각의 새로운 질의에 필요한 것을 정의하고 탐색하고 있다. 이런 의미에서, 관련성은 사용자가 원하는 것을 결정하는 데 도움이 됩니다. 여기에 검색 속도와 프런트 엔드의 사용자 환경이 관련성의 의미를 완전히 정의하지는 않더라도 추가됩니다. 이것이 바로 대화 검색의 중요한 측면입니다.
UI/UX
Finally, relevance is a UI/UX concern. The speed of the search, the highlighting of key terms in each result, faceting and filtering, pagination and infinite scrolling - in a word, relevance is the overall user experience that allows users to navigate through their results to find, discover, and refine their search.
마지막으로 관련성은 UI/UX 문제입니다. 검색 속도, 각 결과의 주요 용어 강조 표시, 페이지 매김 및 필터링, 페이지 매김 및 무한 스크롤링 - 한마디로 관련성은 사용자가 검색 결과를 탐색, 검색 및 세분화할 수 있는 전반적인 사용자 경험입니다.
The whole is greater than the sum of its parts(전체는 부분의 합보다 크다)
Nonetheless, all of this presupposes finding and ordering (ranking) the best records. With these twin criteria taken care of, a foundation is built upon which intent, expectation, discovery, promoting and showcasing your business, and good UI/UX can thrive.
그럼에도 불구하고, 이 모든 것은 최고의 기록을 찾고 순위를 매기는 것을 전제로 한다. 이러한 두 가지 기준을 모두 고려하여, 고객의 비즈니스 목표, 기대, 발굴, 홍보 및 쇼케이스, 그리고 좋은 UI/UX를 기반으로 성공할 수 있는 토대가 구축됩니다.
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