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개발/ALGOLIA

알고리아 Managing Results(3-5)

by dev_caleb 2022. 3. 3.
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Searchable Attributes(검색 가능한 특성)

 

https://www.algolia.com/doc/guides/managing-results/must-do/searchable-attributes/

 

Searchable attributes | Algolia

How to decide which searchable attributes you want to use

www.algolia.com

 

 

The first step to take when setting up and configuring your index is to decide which attributes you want to use for searching.

색인을 설정하고 구성할 때 가장 먼저 수행할 단계는 검색에 사용할 속성을 결정하는 것입니다.

  • A classic example of a useful searchable attribute is the name of a product.
  • An example of an attribute that isn’t useful for searching is a URL. URLs shouldn’t be in the list of searchable attributes since it’s unusual for users to search for them. However, you could use the image URLs in your index for displaying images in the results.

-유용한 검색 가능 속성의 전형적인 예는 제품의 이름입니다.

-검색에 유용하지 않은 속성의 예로는 URL이 있습니다. URL은 사용자가 검색할 수 있는 특성이 아니므로 검색 가능한 속성 목록에 포함되지 않아야 합니다. 그러나 색인의 이미지 URL을 사용하여 결과에 이미지를 표시할 수 있습니다.

 

Here are some guidelines about which attributes to include and exclude from the searchable attribute list.

The following attributes are commonly included (searchable):

다음은 검색 가능한 특성 목록에서 어떤 속성을 포함하거나 제외할지에 대한 몇 가지 지침입니다.
일반적으로 다음 특성이 포함됩니다(검색 가능).

  • Descriptive attributes: name, description, brand, list of actors in a film, list of features in a computer.
  • Filters: color, brand, size.
  • Keywords and tags.
  • Valuable data like telephone numbers, SKU, ISBN, and other identifying attributes.

-설명 특성: 이름, 설명, 브랜드, 영화의 배우 목록, 컴퓨터의 특징 목록.
-필터: 색상, 브랜드, 크기.
-키워드 및 태그.
-전화번호, SKU, ISBN 및 기타 식별 속성과 같은 귀중한 데이터.

 

 

These are often excluded (not searchable): 다음은 자주 제외됩니다(검색 불가).

  • For display only: image and other URLs, price, brand logos, SKU.
  • Short descriptions only intended for display. Short descriptions usually summarize what’s in a longer description. You may have a description for display and one with keywords (only used for search purposes).
  • For information only: not yet available, just released, on promotion.
  • For ranking only: most sales, most viewed, highest rated.

-표시 전용: 이미지 및 기타 URL, 가격, 브랜드 로고, SKU.
-간략한 설명은 표시용으로만 제공됩니다. 일반적으로 짧은 설명은 긴 설명의 내용을 요약합니다. 표시할 설명과 키워드가 있는 설명이 있을 수 있습니다(검색 목적으로만 사용됨).
-정보 제공용: 아직 제공되지 않음, 출시됨, 프로모션 중.
-랭킹 전용: 가장 많이 판매되고, 가장 많이 보고, 가장 높은 평가를 받습니다.

Ordering your attributes(속성 순서 지정)

Once you’ve chosen your searchable attributes, the next step is to focus on how to control their ordering;

검색 가능한 속성을 선택했으면 다음 단계는 순서를 제어하는 방법에 초점을 맞추는 것입니다.


 

 

Configuring Searchable Attributes the Right Way( 검색 가능한 특성 을 구성하는 올바른 방법)

 

https://www.algolia.com/doc/guides/managing-results/must-do/searchable-attributes/how-to/configuring-searchable-attributes-the-right-way/

 

Configure searchable attributes | Algolia

Learn how to select, prioritize, and set up searchable attributes for your Algolia index.

www.algolia.com

 

Setting searchable attributes is one of the most important aspects of configuring your search and one of the first steps you need to take. It goes much further than telling Algolia which attributes to search for, and it also defines which ones to look at first and what strategy to adopt. A small change in setting searchable attributes could lead to entirely different results. For that reason, it’s crucial to understand how it works.

Besides deciding which attributes Algolia should search, there are two aspects you can control with searchable attributes:

검색 가능 특성 설정은 검색을 구성하는 데 가장 중요한 요소 중 하나이며 가장 먼저 수행해야 하는 단계 중 하나입니다. 알골리아에게 어떤 것을 검색해야 하는지 알려주는 것보다 훨씬 더 나아가 어떤 것을 먼저 살펴보고 어떤 전략을 채택할 것인지도 규정한다. 검색 가능 특성 설정을 조금만 변경하면 결과가 완전히 달라질 수 있습니다. 그렇기 때문에 작동 방식을 이해하는 것이 중요합니다.
Algolia가 검색할 특성을 결정하는 것 외에도 검색 가능한 특성으로 제어할 수 있는 두 가지 측면이 있습니다.

-각 속성의 상대적 중요도
-속성에서 일치의 위치가 중요한 지 여부

 

Searchable attributes with different priorities(우선 순위가 다른 검색 가능 속성)

The order of searchable attributes directly affects search relevance. The order of searchable attributes directly affects search relevance: the engine considers attributes higher in the list more relevant than attributes further down. For that reason, you should set attributes higher in the searchable attributes list when their content is most relevant to your end users.

검색 가능한 속성의 순서는 검색 관련성에 직접적인 영향을 미칩니다. 검색 가능 속성의 순서는 검색 관련성에 직접적인 영향을 미칩니다. 엔진은 목록의 상위 속성이 하위 속성보다 더 관련이 있다고 생각합니다. 따라서 검색 가능한 속성 목록의 컨텐츠가 최종 사용자와 가장 관련이 있을 때 속성을 더 높게 설정해야 합니다.

Imagine a movie database website where users can search movies by title, actors, and director. You may be tempted to set the actors list with a higher priority than the director. Yet, consider the following dataset:

사용자들이 제목, 배우, 감독별로 영화를 검색할 수 있는 영화 데이터베이스 웹사이트를 상상해 보세요. 감독보다 우선순위가 높은 배우 리스트를 정하고 싶은 유혹이 들 수도 있다. 그러나 다음과 같은 데이터 세트를 고려하십시오.

 

[
  {
    "title": "Mystic River",
    "director": "Clint Eastwood",
    "actors": ["Sean Penn", "Tim Robbins", "Kevin Bacon", "Laurence Fishburne"]
  },
  {
    "title": "In the Line of Fire",
    "director": "Wolfgang Petersen",
    "actors": ["Clint Eastwood", "John Malkovich", "Renee Russo"]
  },
  {
    "title": "Invictus",
    "director": "Clint Eastwood",
    "actors": ["Morgan Freeman", "Matt Damon"]
  },
  {
    "title": "Million Dollar Baby",
    "director": "Clint Eastwood",
    "actors": ["Clint Eastwood", "Hilary Swank", "Morgan Freeman"]
  }
]

For a movie search, setting the title as the first searchable attribute would make sense. But what if someone searched for “Clint Eastwood”? Would they primarily be looking for movies with Clint Eastwood, by Clint Eastwood, or both? In other words, how should you rank the director and actors attributes?

영화 검색의 경우 제목을 검색 가능한 첫 번째 속성으로 설정하는 것이 좋습니다. 하지만 만약 누군가가 "클린트 이스트우드"를 검색했다면요? 그들은 주로 클린트 이스트우드와 클린트 이스트우드를 소재로 한 영화를 찾을까요, 아니면 둘 다 찾을까요? 즉, 감독과 배우의 자질을 어떻게 평가해야 하는가?

By putting director first, movies that Clint Eastwood directed would come before those where he appeared as an actor. This may or may not be desirable. Take another example: imagine typing in “jane”. Do you want to first see movies with director Jane Campion or actress Jane Fonda?

감독을 우선시함으로써 클린트 이스트우드가 감독한 영화가 그가 배우로 출연한 영화보다 우선시 될 것이다. 이것은 바람직할 수도 있고 바람직하지 않을 수도 있다. 다른 예를 들어: "제인"을 입력한다고 상상해보세요. 제인 캠피온 감독과 제인 폰다 배우 중 누구와 영화를 먼저 보고 싶나요?

There’s no one-size-fits-all approach, and the strategy depends on your use case. Such cases underline that defining a priority order in your searchable attributes isn’t trivial. It can vary depending on your data, how it’s structured, what your users search for, what they expect as results, etc.

모든 것에 적합한 접근 방식은 없으며 전략은 사용 사례에 따라 달라집니다. 이러한 경우 검색 가능 특성에서 우선 순위를 정의하는 것이 간단하지 않음을 알 수 있습니다. 데이터, 데이터의 구조, 사용자가 검색하는 항목, 결과로 기대하는 항목 등에 따라 달라질 수 있습니다.

Using the API(API 사용하기)

To make some attributes searchable, you need to use searchableAttributes during indexing time.

일부 attributes을 검색 가능하게 하려면 인덱싱 시간 동안 searchableAttributes를 사용해야 합니다.

 

index.setSettings({
  searchableAttributes: [
    'title',
    'director',
    'actor'
  ]
}).then(() => {
  // done
});

 

Using the dashboard(대시보드 사용)

You can also set your searchable attributes in your Algolia dashboard.

Algolia 대시보드에서 검색 가능한 속성을 설정할 수도 있습니다.

  1. Select the Search product icon on your dashboard.
  2. On the Index page, select your index.
  3. Click the Configuration tab.
  4. In the Searchable Attributes section, click the Add a searchable attribute button.
  5. Add attributes you want to make searchable, one after the other, by order of importance.
  6. Don’t forget to save your changes.

대시보드에서 제품 검색 아이콘을 선택합니다.
index 페이지에서 index를 선택합니다.
Configuration 탭을 클릭합니다.
Searchable Attributes 섹션에서 Add a searchable attribute 버튼을 클릭합니다.
중요도에 따라 검색 가능하게 만들 속성을 하나씩 추가합니다.
변경 사항을 저장하는 것을 잊지 마십시오.

 

 

 

 

Searchable attributes with the same priority(우선 순위가 동일한 검색 가능 특성)

Sometimes, it doesn’t make sense to set an attribute before or after another because you want them to be equally considered. Imagine another dataset, this time with records representing movies, actors, and directors:

때때로 속성을 동등하게 고려하기를 원하기 때문에 속성을 다른 속성보다 먼저 설정하는 것이 이치에 맞지 않습니다. 이번에는 영화, 배우 및 감독을 대표하는 레코드가 있는 또 다른 데이터 세트를 상상해 보십시오.

 

[
  {
    "movie_title": "John Wick",
    "cast": ["Keanu Reeves", "Michael Nyqvist", "Alfie Allen"]
  },
  {
    "actor_name": "John Cleese",
    "filmography": ["Monty Python and the Holy Grail", "Life of Brian", "Harry Potter and the Philosopher's Stone"]
  },
  {
    "director_name": "John Carpenter",
    "filmography": ["Halloween", "The Thing", "Escape from New York"]
  }
]

 

If someone typed “John”, it wouldn’t necessarily make more sense to show movies with “John” in the title than actors or directors named John. Instead, you may want to rely on other criteria, like popularity, to decide what comes first.

In this case, it makes sense to set movie_title, actor_name, and director_name at the same level. This way, if someone types “John”, the engine considers all three records equal in the attribute ranking criterion, and the engine would go to the next ranking criterion to try and break the tie.

누군가 '존'을 입력했다면 '존'이라는 이름의 배우나 감독보다 제목에 '존'이 들어간 영화를 상영하는 것이 반드시 더 말이 되지는 않을 것이다. 대신, 당신은 무엇이 먼저 올지 결정하기 위해 인기와 같은 다른 기준에 의존하기를 원할지도 모른다.
이 경우 movie_title, actor_name 및 director_name을 동일한 수준으로 설정하는 것이 좋습니다. 이런 식으로 누군가 "John"을 입력하면 엔진은 속성 순위 기준에서 세 개의 레코드가 모두 같다고 간주하며, 엔진은 다음 순위 기준으로 이동하여 동점을 해결하려고 시도한다.

 

 

Attributes with the same priority are always unordered. 우선 순위가 동일한 특성은 항상 순서가 매겨지지 않습니다.

 

 

Using the API

To make some attributes searchable, you need to use searchableAttributes during indexing time.

일부 특성을 검색 가능하게 하려면, 인덱싱 시간 동안 searchableAttributes를 사용해야 합니다.

 

index.setSettings({
  searchableAttributes: [
    'movie_title,actor_name,director_name',
    'cast',
    'filmography'
  ]
}).then(() => {
  // done
});

 

Using the dashboard

You can also set your searchable attributes in your Algolia dashboard.

  1. Select the Search product icon on your dashboard.
  2. On the Index page, select your index.
  3. Click the Configuration tab.
  4. In the Searchable Attributes section, click the Add a searchable attribute button.
  5. Type attributes directly in the input field as a comma-separated list—for example, director,cast.
  6. Don’t forget to save your changes.

 

1. 대시보드에서 제품 검색 아이콘을 선택합니다.
2. 인덱스 페이지에서 인덱스를 선택합니다.
3. 구성 탭을 클릭합니다.
4. Searchable Attributes 섹션에서 Add a searchable attribute 버튼을 클릭합니다.
5. 입력 필드에 직접 쉼표로 구분된 목록으로 속성을 입력합니다(예: director,cast).
6. 변경 사항을 저장하는 것을 잊지 마십시오.

 

 

 

Understanding word position(단어 위치 이해하기)

Searchable attributes can be ordered or unordered:

  • ordered means that the engine considers matches at the beginning of an attribute more important than matches in the middle or the end. When an attribute is ordered, the earlier a match occurs, the higher the engine ranks it.
  • unordered means that the position of the match within the attribute doesn’t affect ranking.

검색 가능한 특성은 순서 지정 또는 순서 지정을 해제할 수 있습니다.
순서(ordered)는 엔진이 속성의 시작 부분에서 중간이나 끝부분의 일치보다 더 중요하게 생각함을 의미합니다. 특성이 주문되면 일치가 일찍 발생할수록 엔진 순위는 높아집니다.
순서 없음은 속성 내에서 일치의 위치가 순위에 영향을 미치지 않음을 의미합니다.

You should usually set the attribute to be unordered since the position of the matching word in the attribute often doesn’t matter.

속성에서 일치하는 단어의 위치가 중요하지 않은 경우가 많기 때문에 속성을 정렬되지 않은 상태로 설정해야 합니다.

 

 

[
  {
    "title": "Avengers: Infinity War",
    "cast": ["Robert Downey Jr.", "Chris Hemsworth", "Mark Ruffalo", "Chris Evans", "Scarlett Johansson"]
  },
  {
    "title": "World War Z",
    "cast": ["Brad Pitt", "Mireille Enos", "Daniella Kertesz", "James Badge Dale", "Ludi Boeken"]
  },
  {
    "title": "War of the Worlds",
    "cast": ["Tom Cruise", "Dakota Fanning", "Justin Chatwin", "Miranda Otto", "Tim Robbins"]
  },
  {
    "title": "Lost in Translation",
    "cast": ["Scarlett Johansson", "Bill Murray", "Akiko Takeshita"]
  }
  {
    "title": "North",
    "cast": ["Elijah Wood", "Jason Alexander", "Julia Louis-Dreyfus", "Marc Shaiman", "Scarlett Johansson"]
  }
]

 

 

If the user typed “war,” it wouldn’t make sense to return “World War Z” before “Avengers: Infinity War” because the query happens to appear earlier in the title. The ranking should rely on another criterion like popularity or reviews. For that reason, it makes sense to set title as unordered.

Things are different with the cast attribute. If the user typed “Scarlett Johansson,” chances are they would be more interested in movies where Scarlett Johansson has a leading role than movies where she played small parts. Assuming that the order of actors and actresses in the castattribute reflects role size, keeping cast ordered makes more sense.

사용자가 'war'를 입력하면 '어벤져스: 월드워Z'를 '어벤져스: "Infinity War"는 질의가 제목 앞부분에서 우연히 나타나기 때문이다. 그 순위는 인기나 리뷰와 같은 다른 기준에 의존해야 한다. 그렇기 때문에 제목을 무순서로 설정하는 것이 타당합니다.
출연진 특성일 때는 좀 다르다. 사용자가 '스칼렛 요한슨'을 입력했다면 스칼렛 요한슨이 작은 부분을 연기한 영화보다 그녀가 주연을 맡은 영화에 더 관심을 가질 가능성이 높다. 배역 속 배우들의 순서가 역할 크기를 반영한다고 가정하면 배역 순서를 유지하는 것이 더 말이 된다.

Using the API

You can set attributes as unordered or ordered with searchableAttributes when indexing.

인덱싱할 때 특성을 순서 없음 또는 searchableAttributes로 설정할 수 있습니다.

 

index.setSettings({
  searchableAttributes: [
    'unordered(title)',
    'cast'
  ]
}).then(() => {
  // done
});

 

 

Using the dashboard#

  1. Select the Search product icon on your dashboard.
  2. On the Index page, select your index.
  3. Click the Configuration tab.
  4. Go to the Searchable Attributes section. If not done so already, add attributes in order of importance.
  5. For each searchable attribute, consider whether it should be ordered or unordered.
  6. Don’t forget to save your changes.

4.Searchable Attributes 섹션으로 이동합니다. 아직 중요하지 않은 경우 중요도 순서대로 속성을 추가합니다.
5.검색 가능한 각 특성의 순서를 지정할지 또는 순서를 변경할지를 고려하십시오.
6.변경 사항을 저장하는 것을 잊지 마십시오.

 

Successful strategies 성공적인 전략

Setting searchable attributes is more an art than a science and highly depends on your use case. There’s no magic formula that works for everyone. However, the following tips will get you started. 검색 가능한 속성을 설정하는 것은 과학이라기보다는 기술이며 사용 사례에 따라 크게 달라집니다. 누구에게나 통하는 마법의 공식은 없어요. 하지만, 다음 팁이 당신을 시작하게 할 것입니다.

 

 

Keeping as few searchable attributes as possible(검색 가능한 특성을 최대한 적게 유지)

As a rule of thumb, the more searchable attributes, the noisier the search. It may be tempting to add as many searchable attributes as possible to get as many matches as you can. Yet, this reduces search relevance by creating ‘noise’ (littering good results with not-so-good ones).

경험적으로, 검색 가능한 속성이 많을수록 검색 소음이 커집니다. 검색 가능한 속성을 최대한 많이 추가하여 일치하는 항목을 최대한 많이 가져오는 것이 좋습니다. 그러나 이렇게 하면 '노이즈'(좋은 결과를 좋지 않은 결과로 리터링)가 생성되어 검색 관련성이 감소한다.

Instead, you want to be conservative about what attributes you set as searchable and focus on what your users tend to search for. Some attributes, like image URLs or score on Rotten Tomatoes, shouldn’t be searchable because they don’t have textual value. Some other attributes, like the plot summary of a movie, might look interesting but could be unnecessary. How often do you find a movie by searching for the synopsis? Probably far less often than with the title or lead actors.

대신, 검색 가능으로 설정한 속성을 보수적으로 유지하고 사용자가 검색하는 경향이 있는 속성에 초점을 맞추려고 합니다. 이미지 URL이나 로튼 토마토의 점수와 같은 일부 속성은 텍스트 값이 없기 때문에 검색할 수 없습니다. 영화의 줄거리 요약과 같은 다른 특성들은 흥미로워 보일 수도 있지만 불필요할 수도 있다. 당신은 시놉시스를 검색해서 영화를 얼마나 자주 찾나요? 아마 타이틀이나 주연 배우들보다 훨씬 덜 자주 검색할 겁니다.

The same advice goes for the length of the attribute values. Suppose you have a “movies” index where the records have an actors attribute. If this attribute has the full cast, it’s less efficient than if it only had the leading roles. That’s because this is what most users would probably look for when searching by actor.

속성 값의 길이도 마찬가지입니다. 레코드에 액터 속성이 있는 "영화" 인덱스가 있다고 가정합니다. 이 속성이 전체 캐스팅을 가진 경우 주연 역할만 가진 경우보다 효율성이 떨어집니다. 대부분의 이용자들이 배우별로 검색할 때 아마도 찾을 수 있는 것들이기 때문이다.

Properly setting attribute order(속성 순서 설정)

Knowing how to order your searchable attributes can be challenging, especially when you have several. One useful method is to compare them in pairs, each attribute with the previous one, and move them around accordingly. The process is like insertion sorting.

검색 가능한 속성을 정렬하는 방법을 아는 것은 어려울 수 있습니다. 특히 여러 개의 속성이 있는 경우 더욱 그렇습니다. 한 가지 유용한 방법은 각 속성을 이전 속성과 쌍으로 비교하고 그에 따라 이동하는 것입니다. 이 프로세스는 삽입 정렬과 같습니다.

 

For example, suppose you have the following attributes in the records of a “movies” index:

예를 들어, "Movies" 인덱스의 레코드에 다음과 같은 속성이 있다고 가정합니다.

  • director
  • cast
  • title
  • genres
  • plot_summary

First, you would compare the first two: director and cast. If you think cast should come before director (for example, you want to see movies with Clint Eastwood before movies directed by Clint Eastwood), you move cast to the first place. Next, you would compare director and titleand decide that the movie’s name is more important than the director. That means you’d move title to the second place and compare it with the previous one (cast). Next, you would prioritize a match on an actor name or a movie title. If all records in your index represent movies, it may make sense to prioritize title, so you’d move it first. Then, because you wouldn’t have any more attributes to compare title to, you’d move on to genres.

먼저, 여러분은 처음 두 가지를 비교하게 될 것입니다: 감독과 캐스팅. 감독보다 캐스팅이 우선해야 한다고 생각한다면(예를 들어 클린트 이스트우드가 연출한 영화보다 클린트 이스트우드가 출연하는 영화를 먼저 보고 싶은 경우), 캐스팅을 1위로 옮긴다. 그다음에 감독과 제목을 비교해보고 영화 이름이 감독보다 더 중요하다고 판단하게 됩니다. 즉, 타이틀을 2위로 이동하여 이전 순위(캐스트)와 비교합니다. 다음으로, 당신은 배우 이름이나 영화 제목에 일치의 우선순위를 매길 것이다. 인덱스에 있는 모든 레코드가 동영상을 나타내는 경우 제목에 우선 순위를 매기도록 하는 것이 좋습니다. 그러면 제목을 비교할 수 있는 속성이 더 이상 없기 때문에 장르로 넘어갈 것입니다.

 

The benefit is that you’re making a thorough, granular comparison of each attribute with the others and considering your use case for every pair. This method is much more reliable than doing a global, intuitive sort by what seems more important.

이점은 각 속성을 다른 속성과 세밀하게 비교하고 모든 쌍에 대한 사용 사례를 고려할 수 있다는 것입니다. 이 방법은 더 중요해 보이는 것을 기준으로 전역적이고 직관적인 정렬을 수행하는 것보다 훨씬 더 신뢰할 수 있습니다.

Where to put filters?(필터는 어디 놓을까)

Sometimes it’s better to place filters above all other attributes. This might not seem intuitive at first, as you may think users tend to search by attributes like name or title.

때로는 필터를 다른 모든 속성 위에 배치하는 것이 좋습니다. 처음에는 사용자가 이름이나 제목과 같은 속성으로 검색하는 경향이 있기 때문에 직관적으로 보이지 않을 수 있습니다.

 

Suppose you have a “movies” index where the records have a genre attribute with values like “crime” and “action.” Films fall into these categories, but there are also films whose titles and descriptions use these exact words, for example, “Crime Doesn’t Pay,” “Last Action Hero.”

In that case, you can decide that when a user searches for words that are more like genres, it’s best to search filter attributes before the title. This guarantees returning all crime movies whenever someone types in “crime,” regardless of the title.

Making this decision when setting up searchable attributes can significantly affect your results.

레코드가 "범죄" 및 "액션"과 같은 값을 가진 장르 속성을 갖는 "영화" 인덱스를 가지고 있다고 가정합시다. 영화는 이러한 범주에 속하지만, 제목과 묘사가 이 정확한 단어를 사용하는 영화도 있다. 예를 들어, "범죄는 돈을 벌지 않는다" "라스트 액션 히어로"이다.
이런 경우 장르에 더 가까운 단어를 검색할 때 제목 앞에 필터 속성을 검색하는 것이 가장 좋겠다고 결정할 수 있습니다. 이는 제목에 상관없이 누군가 "범죄"를 입력할 때마다 모든 범죄 영화를 돌려줄 것을 보장한다.
검색 가능 특성을 설정할 때 이 결정을 내리면 결과에 상당한 영향을 미칠 수 있습니다.

 

Changing your searchable attributes strategy(검색 가능한 특성 전략 변경)

Be careful before changing your searchable attributes strategy because this affects your entire index. Don’t make decisions based on a single query. Instead, try to experiment with several different queries close to what your end users search for. You can use your Algolia analytics to explore what your users search for.

검색 가능 특성 전략을 바꾸기 전에 주의하십시오. 왜냐하면 이것은 전체 인덱스에 영향을 미치기 때문입니다. 한 번의 질의로 결정을 내리지 마세요. 대신 최종 사용자가 검색하는 것과 유사한 여러 가지 쿼리를 실험해 보십시오. Algolia 분석을 사용하여 사용자가 검색하는 항목을 탐색할 수 있습니다.

 
 

 

 

 

 

 

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